БАТЬКАМ



  З 06.04.2021 по 09.04.2021 триватиме дистанційне навчання!


ГРАФІК РОБОТИ  2-А класу під час дистанційного навчання: 


ПОНЕДІЛОК

ЯДС                                         10.00-10.20 (Войкова О.М.)

Математика                             10.40-11.00 (Войкова О.М.)


ВІВТОРОК

Математика                             10.00-10.20 (Войкова О.М.)

Англійська мова                      10.40-11.00 (Дмитренко О.М. ; Заїченко А.С.) 


СЕРЕДА

Українська мова                       10.00-10.20 (Войкова О.М.)

Математика                              10.40-11.00 (Войкова О.М.)


ЧЕТВЕР

Математика                             10.00-10.20 (Войкова О.М.)

Українська мова                     10.40-11.00 (Войкова О.М.) 


П'ЯТНИЦЯ

Математика                             10.00-10.20 (Войкова О.М.)

Фізична культура                    10.40-11.00 (Дехтяр М.А.)

Паролі не змінюються! Дивіться повідомлення у групі! 


Як пояснити дитині множення? Просте пояснення множення. Як розв'язувати задачі на множення?










Швидкий та простий спосіб вивчити таблицю множення. Як учню вывчити таблицю множення.






Майстер таблиці множення. Як правильно вивчити таблицю множення. Таблиця ділення легко.





Як навчити дитину розв'язувати задачі?






Дитина не хоче читати. Що не треба робити? Помилки під час навчання читанню.





5 порад з читання. Як навчити дитину полюбити читання? Що робити якщо дитина не хоче читати? 



 

З 11.01.2021 по 22.01.2021 триватиме дистанційне навчання!


ГРАФІК РОБОТИ  2-А класу під час дистанційного навчання: 


ПОНЕДІЛОК

ЯДС                                         10.00-10.20 (Войкова О.М.)

Математика                             10.40-11.00 (Войкова О.М.)


ВІВТОРОК

Математика                             10.00-10.20 (Войкова О.М.)

Англійська мова                      10.40-11.00 (Дмитренко О.М. ; Заїченко А.С.) 


СЕРЕДА

Українська мова                       10.00-10.20 (Войкова О.М.)

Математика                              10.40-11.00 (Войкова О.М.)


ЧЕТВЕР

Математика                             10.00-10.20 (Войкова О.М.)

Українська мова                     10.40-11.00 (Войкова О.М.) 


П'ЯТНИЦЯ

Математика                             10.00-10.20 (Войкова О.М.)

Фізична культура                    10.40-11.00 (Дехтяр М.А.)

Дивіться у групі паролі вчителів! 




Поради батькам щодо розвитку пізнавальної активності дитини     


  • 1.  На розумовий розвиток дитини значною мірою впливає повсякдення. Те, що дитина бачить, чує навколо себе, відображається нею, стає матеріалом, над яким працює її розум.
  • 2.  У розумовому вихованні велике значення має виконання посильних трудових доручень. Трудова діяльність збуджує активність та інтереси дитини, збагачує її знання, чуттєві образи й враження.
  • 3.  Щоб не гасити дитячої допитливості потрібно в доступній формі давати відповіді на дитячі запитання, спираючись на найпростіші конкретні факти.
  • 4.  Особливо корисно спонукати дитину самостійно знаходити відповіді на запитання.
  • 5.  Казковість, фантастичність і, одночасно, неймовірна реальність мислення дитини формують у неї здатність до відкриття.
  • 6.  Не слід прагнути, щоб дитина була як усі. Помічайте успіхи дитини в розумовому зростанні.
  • 7.  Важливим засобом формування допитливості є заняття з малювання, ліплення, аплікації та інших видів образотворчої діяльності.
  • 8.  З дитиною потрібно якнайбільше говорити. При цьому мова батьків повинна бути максимально чіткою.
  • 9.  Важливе місце у формуванні допитливості дітей молодшого дошкільного віку займають конструкторські іграшки - будівельний матеріал, розрізні картинки, кольорова мазаїка.
  • 10. Дорослі мають не тільки розширювати, а й збагачувати словник дитини, удосконалювати правильне вживання граматичних категорій. Говорячи з дитиною, вони повинні вживати нові, доступні для її розуміння звороти, означення, вставні слова, метафори. Поступово дитина навчається їх розуміти і вживати у своїй мові.
  • 11. Здатність дітей дивуватись є грунтом для виховання інтересу до знань, до праці, формування моральних якостей.

                             АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ

                "Пізнавальна активність молодшого школяра"

Мета: визначення рівня сформованості пізнавальної активності в галузі математики.

1.  Чи подобається дитині виконувати завдання з математики?
   а) да               б) інколи              в) ні
2.  Звертається дитина до додаткової літератури при виконанні завдань з математики7
   а) часто          б) інколи              в) ніколи
3.  Як поводиться дитина під час виконання завдань, що потребують часу та кропіткої роботи?
   а) вирішує, доки не отримає вірну відповідь
   б) декілька раз кидає і знов починає
   в) взагалі не вирішує, якщо завдання важке
4.  Якою мірою, займаючись улюбленою справою, дитина може виконувати нецікаву, важку інтелектуальну роботу?
   а) виконує завжди, якщо потрібно
   б) виконує інколи
   в) дитина не любить виконувати нецікаву роботу
5.  Чи здатна дитина за необхідності займатися довготривалою інтелектуальною діяльністю, нехтуючи розвагами або відпочинком?
   а) завжди, якщо це потрібно
   б) лише час від часу
   в) взагалі нездатна

Обробка отриманих даних.

Переважна більшість відповідей "а" свідчить про високий ступінь виразності пізнавальної активності; відповідей "б" - про помірний ступінь; відповідей "в" - про низький ступінь пізнавальної активності.

ПРАВИЛА ЖИТТЯ БЕЗКОНФЛІКТНОЇ СІМ'Ї

1. Правила (обмежень, вимог, заборони) не повинно бути надто багато, і вони мають бути гнучкими.
2.  Правила (обмежень, вимог, заборони) обов'язково мають бути в житті дитини.
3. Батьківські вимоги не повинні вступати в явне протиріччя з найважливішими потребами дитини (рух, пізнання, вправа).
4.  Правила (обмежень, вимог, заборони) мають бути погодженні дорослими між собою.
5. Тон, в якому повідомляється вимога або заборона, має бути швидше дружньо-роз'яснювальним, чим наказовим.

ПРИНЦИПИ РОЗУМІННЯ ДІТЕЙ 


1. Визнаючи для дітей межі дозволеної поведінки, зберігайте при цьому творчий підхід до її виховання.
2.Давайте вихід їх надмірній фізичній енергії. Враховуйте цю необхідність у будь-якій ситуації.
3. Поводьтеся з дітьми як з дорослими і рівними, але не покладайте на них обов'язки дорослих.
4.Давайте дітям детальні пояснення, а також надайте їм право висловлювати свою думку при ухваленні рішень з різних питань і, більше того, надайте їм декілька можливостей для вибору!
5. Не говоріть з ними звисока!
6. Слухайте їх! Вони воїстину мудрі і знають такі речі, які вам невідомі.
7. Проявляйтетдо них повагу анітрохи не менше, ніж до своїх батьків або близької людини.
8. Якщо ви говорите дітям, що ви їх любите, але ставитесь до них нешанобливо, вони вам не повірять.
9. Ніялі слова не замінять проявів щирої любові.
10.Спілкування з дитиною -  це одночасно і важка праця і привілеї.
11.Не намагайтеся хитрувати з дитиною. Вона помітить будь-яку хитрість.

Гармонія спілкування - запорука психологічного здоров'я дитини

Поради батькам

1. Розмовляйте один з одним. Якщо спілкування не відбувається, ви віддаляєтесь один від одного, а це не припустимо.
2. Умійте вислухати уважно, з розумінням, не перебиваючи і не наполягаючи на своєму.
3. Розповідайте дитині про себе, нехай вона знає, що ви теж готові поділитися з нею своїми проблемами.
4. Будьте поруч: важливо, щоб дитина розуміла, що ви завжди відкриті для неї.
5. Намагайтеся все робити разом, планувати спільні справи.
6. Спілкуйтеся з її друзями: поведінка дитини часто залежить від її оточення.
7. Показуйте приклад. Алкоголь, тютюн, медикаменти-легальні, але те,як ви їх вживаєте, яке місце вони займають у вашому житті, є прикладом для ваших дітей.
8. Пам'ятайте, що дитина завжди потребує вашої підтримки.
9. Не залякуйте дитину, вона може перестати вам вірити.
10.Підтримуйте і підбадьорюйте дитину без слів: частіше обіймайте, посміхайтеся, дивіться в очі, беріть за руку.
11.Спікування з дитиною має бути не менше 3 години на добу.
12.Бутьте ввічливими, не кричить на дітей і ви переконаєтесь, що дитина навчилась вас чути.
13.Пам'ятайте: від того, як ви розбудите вашу дитину. залежить її психологічний стан і настрій на весь день.
14. Радійте успіхам дитини. Не дратуйтеся у момент її тимчасових невдач.
15.Терпляче. з цікавістю слухайте оповідання дитини про події в її житті.
16.Розповідайте про свої переживання в тому віці, в якому зараз ваша дитина.
17.У період статевого дозрівання хлопчикам важливо отримувати підтримку і схвалення з боку мам, а дівчаткам - з боку тат.
18.Бутьте особливо спостережливі: звертайте увагу на будь-які зміни в поведінці вашої дитини.


Поради батькам щодо підтримки дитини в період адаптації до школи 

Відомо, що не існує готових рецептів та моделей виховання, які можна просто взяти і без змін "прикласти" до своєї дитини. Але не дивлячись на це, можна дати деякі рекомендації з полегшення процесу адаптації дітей до школи:
-       повірте в унікальність та неповторність власної дитини, в те що Ваша дитина – єдина у своєму роді, несхожа на жодну сусідську дитину і не є точною копією Вас самих. Тому не варто вимагати від дитини реалізації заданої Вами життєвої програми і досягнення поставленої Вами мети. Надайте право їй прожити життя самій.
-       Дозвольте дитині бути самою собою, з своїми недоліками, слабкостями та достоїнствами. Сприймайте її такою, якою вона є. Спирайтесь на сильні сторони дитини.
-       Не соромтесь демонструвати дитині свою любов, дайте їй зрозуміти, що будете її любити за будь-яких обставин.
-       Не бійтесь "залюбити" свою дитину, беріть її  на коліна, дивіться їй в очі, обіймайте та цілуйте коли, вона того бажає.
-       В якості виховного впливу використовуйте частіше ласку та заохочення, ніж покарання та осудження.
-    Але   намагайтесь, щоб Ваша любов не перетворилась на вседозволеність та бездоглядність. Встановіть чіткі межі та заборони (бажано, щоб їх було небагато – лише самі 
основні на Ваш погляд) і дозвольте дитині вільно діяти в цих межах. Суворо дотримуйтесь встановлених заборон і дозволів.
Пам'ятайте:
-  Покарання – це моральний замах на здоров'я: фізичне і психічне.
- Покарання не повинно бути за рахунок любові. Не залишайте дитину без заслуженої похвали і нагороди.
-     Краще не карати, ніж карати із запізненням. Запізнілі покарання нагадують дитині про минуле, не дають змоги стати іншою.
-     Дитина не повинна боятися покарання. Найвразливіше для неї — ваше засмучення.
-     Не забувайте, що ключ до серця дитини лежить через гру. Саме в процесі гри Ви зможете передати їй необхідні навички, знання, поняття про життєві правила та цінності, навчите краще розуміти один одного.
-     Частіше розмовляйте з дитиною, пояснюйте їй незрозумілі явища, ситуації, суть заборон та обмежень. Допоможіть дитині навчитись вербально висловлювати свої бажання, почуття та переживання, інтерпретувати свою поведінку та поведінку інших людей.
Прийнята в деяких родинах система залякування дітей стає джерелом виникнення особливого способу самозбереження – неправдивості та нещирості. Тяжкі переживання особливо негативно впливають на формування таланту, особистості дитини, легко призводять до психостенічних реакцій, імпульсивних дій та афектів.
Існує термін "шкільна фобія", тобто острах у деяких дітей перед відвідуванням школи. Насправді часто йдеться не стільки про школу, скільки про побоювання дитини йти з дому, розлучатися з батьками.
Іноді зустрічаються батьки, котрі самі побоюються школи і побіжно навіюють це побоювання своїм дітям, або драматизують проблеми початку навчання. Вони намагаються виконувати замість дітей їхні домашні завдання, контролюють кожну написану дитиною літеру і тим самим створюють у неї "навчальну фобію".
Як результат – у дітей виникають, невпевненість у своїх силах, сумніви щодо своїх знань, виробляється звичка сподіватися на допомогу в найпростішій ситуації.
виразка, коліт, мігрень. Якщо в родині негаразди і дитина постійно знаходиться в сфері спілкування батьків, тобто активно залучається як активний співучасник у їх сварках і з’ясуваннях, то, можливо, ніхто не здивується, коли у дитини з'являться невротичні симптоми та інші порушення психічного і фізичного розвитку, які будуть блокувати розвиток у дитини її таланту.
Коли дитина йде до школи, різко змінюється її спосіб життя. І якщо дитина не готова до цієї зміни, то школа для неї перетворюється на пекло і дитина поступово набирає стільки негативних відчуттів, що навіть відмовляється йти до навчального закладу.
 Що таке шкільна зрілість?
Традиційно виділяють три аспекти шкільної зрілості: інтелектуальний, емоційний і соціальний.
         Інтелектуальна зрілість для віку 6-7 років – це вміння виділяти одне серед багатьох, відтворювати зразок, здатність концентрувати увагу, встановлювати зв’язки між явищами і подіями, логічно запам’ятовувати, а також розвиток тонких рухів руки і їх координації.
        Емоційна зрілість – це здатність до ослаблення безпосередніх, імпульсивних реакцій і вміння тривало виконувати не дуже привабливу роботу.
       Соціальна зрілість – це наявність у дитини потреби у спілкуванні з однолітками й уміння підкоряти свою поведінку законам дитячих груп, здатність приймати роль учня, уміння слухати і виконувати вказівки вчителя. Отже, за основу готовності до школи приймається необхідний рівень розвитку дитини, без якого вона не може успішно навчатися у школі.
       Батькам слід пам’ятати, що не кожна дитина може піти до школи й успішно навчатися. Річ у тім, що шлях розвитку кожної дитини індивідуальний. Хтось починає раніше за інших ходити, але потім довго не говорить, хтось, навпаки, не вміє усміхатися, зате починає говорити цілими фразами і добре запам’ятовує букви. Тому до шкільного віку діти мають різний багаж досвіду – знання, уміння, навички, звички. Безсумнівно, що згодом кожна з них навчиться читати і рахувати і навіть стане грамотною, але до моменту вступу до школи важливіше мати не певні сформовані навички, а здатність сприймати і засвоювати новий матеріал, тобто здатність дитини до навчання.
      Отже, оскільки шкільна зрілість підкоряється закону нерівномірності психічного розвитку, кожна дитина має свої сильні сторони і зони найбільшої уразливості.


Основні етапи навчання читанню


ЧИТАННЯ – це тема, яка хвилює багатьох мам, так як навчити дитину грамотно читати – важливий внесок у її успішне навчання. Зізнаюсь Вам чесно – я цю справу обожнюю! Від самого початку налаштовуйте дітей, що це не складно, а цікаааааво! І ніяк інакше.
Читання за тією схемою, за якою працюю я – це не слідування якійсь одній методиці, це ефективне поєднання елементів багатьох методик навчання дітей плюс багаторічний щоденний досвід.
Це не чарівна методика, просто працююча і результативна.
Дитина повинна читати не по складах (так як у слові ДРУГ всього один склад, а прочитати його не так і просто), а по частинах слова, тобто усвідомлювати, що є літери, які читаються разом, а є ті, які читаються окремо, самі по собі.
Пропоную виділити основні етапи навчання читанню:
1) Вивчення букв (дитина не повинна згадувати і плутати букви).
2) З’єднання приголосних звуків з А. Самим точним визначенням я вважаю “М разом з А”, “Т разом з А”, уникаючи “М і А”, “Т і А”, так як дитина повинна почати сприймати склад разом: МА , ВА, БА. Говорити “К і А” не підходить тому, що діти дуже швидко це схоплюють і починають так і читати: “Л і А – ЛА і К = ЛАК”, а фразу “Л разом з А” говорити довше, тому вони її і не запам’ятовують, а намагаються відразу сказати ЛА. Не старайтесь з’єднувати приголосні відразу з декількома голосними, тобто: ГА, ГО, ГУ, ГЕ і т.д. Це складно! Так як вимагає від дитини постійного переключення уваги, що робить процес читання заплутаним і складним.
3) Відпрацювання складів з А (можна писати ЛА, ТА, МА, СА, КА, ЖА на квіточках, машинках, будиночках і давати по черзі дитині, а вона називає. Це один з варіантів відпрацювання).
4) Читання слів з однією голосною: МАМА, ДАША, ВАЗА, ЛАПА. Це все те, де дві букви читаються разом. Потім, коли Ви побачите розуміння в очах, приступайте до САД, ЛАК, МАК, РАК, уточнюючи, що остання буква стоїть у слові одна і читається різко, окремо.
5) З’єднання з іншими голосними по черзі (МО, КО, НО, ШО, БУ, ЖУ, ЦУ, СУ, ВІ, ТІ, ПІ і т.д.). Коли дитина зрозуміє сенс з’єднання букв, вона зможе за один раз долати і дві голосні, але зі схожим звучанням: ЛУ-лю, ДУ-дю, ЗУ-зю і т.д.
6) Розподіл складів – вчимо переключати увагу: ВА, ДЕ, ДІ, СО, ВЕ, ЛУ + склади з голосною на початку: ОМ, УВ, ЮХ, УЖ, ОМО, АСО, УДА і т.д.
7) Читання слів зі зміною голосної: СОВА, КОЗА, БАТУТ, ВАГОН, ЛОПАТА, БОРОДА і т.д.
8) Збіг приголосних (СНО, КРА, ВЛО, ПЛЕ і т.д.), відпрацювання слів зі збігом приголосних: КРАН, ДРУГ, ПЛЯЖ, ДОШКА, БАНКА, РІЧКА, ЧАШКА.
9) Читання складних слів: БАЛКОН, СВІЧКА, КРОКОДИЛ, ВЕЛОСИПЕД і т.д.
10) Фразове читання (об’єднання слів у словосполучення).
11) Читання тексту.



Шановні батьки, не забувайте дітям нагадувати про правила дорожнього руху!






                              Покарані похвалою
Молодець! Ти дуже добре знаєш цю тему!
Геніально розв'язана задача!
О, який чудовий малюнок! 
Це тільки декілька варіантів висловлення захвату, а, наприклад, в інтернеті можна знайти багато пам'яток чи правил, як хвалити дітей.

Ми, дорослі, любимо розсипати похвалу перед дітьми за потреби й без із декількох причин.
По-перше, похвала допомагає повірити в себе. Нехай з дитини художник так собі, але ми щиро віримо: заохотимо словом - і вона щоразу малюватиме краще.
По-друге, це один із способів відчувати значущість: високо оцінюють - отже, без мене обійтися не можна.
По-третє, похвала - спосіб загравання з дітьми: приємні слова подобаються всім - апріорі нас мають полюбити...
По-четверте, діти - це діти, вони ж не можуть виконати завдання, як дорослі. Чому б не ставитися поблажливо? Чому б для мотивації не похвалити навіть за не дуже якісну роботу?

Здається, усе правильно. Дитину потрібно хвалити. Проте є й інший бік, а він не такий "рожевий". Керол Двек, відома американська психологиня (а ви вже звикли до фемінітивів?) говорить про небезпеку "роздутої" самооцінки, яка виникає в дітей через постійну похвалу. На перший погляд, ніби все добре. Проте захвалене покоління досягає віку, коли потрібно працювати. Цьому поколінню важко виконувати певну роботу без премій і винагород. А власник підприємства не готовий платити працівникам, які ще нічого не зробили... Як наслідок - конфлікти, звільнення, незадоволення життям... Водночас заможні фірми наймають різноманітних консультантів, щоб хвалити працівників... Усе б і нічого, та похвала - як наркотична речовина: щоб постійно відчувати задоволення, дозу потрібно щоразу збільшувати.

Захвалені люди не сприймають критики: усе життя вони чули про позитивні моменти, їхні недоліки були мізерними (принаймні таке постійно чули в дитинстві). А тут раптом хтось шукає вади... Не інакше як заздрить.
Захвалені не визнають помилок, бо звикли, що вони талановиті, розумні й просто найкращі. Найгірше - такі люди не хочуть брати на себе відповідальність, бо бути відповідальним - означає приймати рішення, визнавати помилки... Кажуть, що зараз у світі починає бракувати лідерів саме з цієї причини. Та й ми спостерігаємо: охочих критикувати - море, працювати - небагато, а бути відповідальним за багатьох - іще менше.

Не тільки батьки, а й ми, учителі, караємо дітей похвалою, адже в школі мимоволі створюємо ілюзію, що успіх - своєрідний "бліцкріг", а не щоденна праця, шлях перемог і поразок.
...Ми хвалимо чи все-таки караємо?

Чи потрібно хвалити дітей? Обов'язково.
Та похвала мусить мати підстави, інакше стане згубною: ми ризикуємо виростити людей, яким нічого не потрібно, бо вони вже й так геніальні.  Тому важливо хвалити не за результат, а за сміливість взятися за щось нове; за стійкість перед невдачами; за вміння не здаватися; за сприйняття критики.
Хвалімо дітей обережно й заслужено. Вони не дорослі й не завжди вміють відрізнити заслужену похвалу від похвали "на емоціях". Та й не всі дорослі можуть.






Олена Павлова 

«25 способів «підсадити» дитину на читання книжок».  

1 Читайте самі. Якщо дитина ніколи не бачила вас за книжкою — у вас немає шансів зацікавити її читанням взагалі.
2 Перетворіть читання на ритуал — за ранковою кавою з кардамоном або вечірнім запашним какао, на світанку перед усіма справами чи у ліжку перед сном. Ви ж пам’ятаєте, що гаджетам там не місце. Тому хорошу книжку — до ліжка!
3 Облаштуйте вдома найзатишніший у світі куточок для читання. Це може бути комфортне крісло чи диван, залите сонцем широке підвіконня з подушками, журнальний столик з улюбленою настільною лампою, крісло-мішок, балкон чи горище, або просто завішаний малюнками та листівками куточок, що надихає. Дозвольте дитині самій облаштувати своє таке «місце сили», де можна буде зависнути з книжкою і ніхто не турбуватиме.
4 Як знайти час на книжки, якщо ви суперзайняті? Просто. Щоразу, коли хочеться зазирнути в телефон і перевірити лайки, знайте: це якраз і є час для читання. Якщо читати книжечки замість інтернету, то так можна і прочитати все, що ти накупив, — підказує кіт Інжир.
5 Заведіть собі та дитині сторінку на Goodreads — це соцмережа — читацький щоденник онлайн. Туди можна додавати книжки, писати відгуки, ставити оцінки, радити книжки друзям і отримувати задоволення від того, що на вашій поличці «Прочитане» — книжок дедалі більше. А наприкінці року платформа навіть порахує кількість прочитаних вами сторінок і створить красиву інфографіку.
6 Поводьтеся, як реклама в інтернеті — підсовуйте дитині книжки на теми, якими вона цікавиться. Важливо робити це ненав’язливо — адже ніхто не любить нав’язливу рекламу. І як і з рекламою, важлива частота — нехай книжки постійно потраплятимуть дитині на очі.
7 Оточіть себе та дитину класними книжками. Хай вони лежать скрізь — на кожній полиці, у кожній сумці, у вбиральні й біля ліжка — очі бачать, рука тягнеться.
8 Не виходьте з дому без книжки. Читайте в черзі чи в дорозі — нудна рутина взагалі може обернутися на найкращі моменти дня.
9 Ретельніше обирайте книжки. Ставтеся до книжкового шопінгу серйозно — слідкуйте за новинками, рейтингами, гортайте все довго і зосереджено в книгарні. Хороша книжка одразу вчепиться до вашої уваги, і не хотітиметься припиняти її читати. Обирайте разом із дитиною.
10 Пропонуйте сучасні книжки. Якщо дитину оточуватимуть справді цікаві сучасні видання та герої, з якими вона себе може ототожнити, є всі шанси, що вона стане запеклим читачем. Не підсовуйте їй одразу складну класику — до класики ще треба дорости. Навіть якщо вона вам так подобалася в дитинстві. У вашому дитинстві не було YouTube. Навіть незанудна класика все одно написана в умовах, коли час плинув зовсім по-іншому: сучасній дитині старі книжки видаються надміру затягнутими. Не звинувачуйте YouTube, змінився світ і наше сприйняття, потрібні сучасні яскраві образи та динамічні сюжети.
11 Підпишіться на красивезні книжкові сторіз в Instagram та канали в Telegram, що надихають читати.
12 Влаштуйте вдома книжковий клуб — щонеділі за смачним яблучним пирогом збирайте всю родину і обговорюйте, хто що цікавого прочитав. Це позитивно вплине на сімейні стосунки, адже цінним є саме спілкування, на яке зараз так бракує часу всім. Не перебивайте, уважно слухайте розповіді. Телевізор має бути вимкненим. Це родинне тепло створить позитивний образ читання, а відчуття, що вас слухають і чують — дуже важливе для кожного.
13 Дивіться з дитиною фільми та серіали, зняті за книжками. Потім неодмінно виникає бажання перечитати, порівняти, отримати продовження історії.
14 Запишіться до найближчої бібліотеки. Вас здивують зміни, які в ній сталися, відколи ви тут були — тепер тут можна знайти найновіші книжки, і це допоможе добряче зекономити під час книжкового шопінгу.
15 Заведіть з малечею книжковий блог — це може бути окремий YouTube-канал, сторінка в Instagram чи канал у Telegram, де дитина буде щотижня розповідати або писати про якусь класну книжку. Станьте продюсером цього блогу — допоможіть під час зйомок або запросіть більше читачів. Такий проєкт заохотить дитину читати систематично. Адже все серйозно — підписники чекатимуть на новий блог щотижня, у чіткий час.
16 Влаштовуйте книжкові челенджі. Розробіть тематичні завдання, які має виконати дитина, щоб отримати приз, про який вона давно мріє. Наприклад, темою може стати Колір. Завданнями — прочитати за місяць книжку із зеленою обкладинкою, книжку автора з «кольоровим прізвищем», книжку з кольором у назві, вивчити вірш, де фігурують кольори.
17 Проведіть сеанс ворожіння на віршах. Ставте жартівливі запитання — як-от: що чекає нас на контрольній з математики або в кого закохана сусідка по парті. Перетворіть читання на розвагу, яку супроводжуватиме сміх і позитив.
18 Заведіть з дитиною її власну бібліотеку. Хай створить каталог — електронний. Придумає систему, за якою розташувати книжки — за алфавітом чи тематично. Діти цінують приватну власніть — особливо коли це їхня персональна книжка, а не спільна родинна. Зробіть і собі тут читацький квиток.
19 Дивіться з дітьми фільми чи серіали про запеклих книголюбів.
20 Ходіть разом на літературні презентації, книжкові фестивалі. Там багато розваг для дітей, а харизма живих авторів, їхні дотепні історії та авторитет можуть надихнути на читання і зацікавити книжкою.




21 Вмикайте вдома чи в машині аудіокнижки — під час хатніх справ, наприклад. Хороший сюжет та начитка можуть зацікавити дитину.
22 Влаштуйте тематичну дитячу книжкову вечірку, наприклад на тему Гаррі Поттера. Оберіть уривок, який гості мають розіграти в ролях. Або хай імпровізують.
23 Влаштуйте вдома чи у дворі «гаражний розпродаж» — запросіть друзів дитини принести свої прочитані книжки, які вони хотіли б обміняти на інші.
24 Кидайте погані книжки. Не силуйте ні себе, ні дитину. Щоб прочитати всі хороші книжки в цьому світі, замало буде навіть дев’ять котячих життів. Нічого витрачати час на погані.
25 Станьте книгозалежними. Читайте завжди, скрізь, усюди, а головне — заради задоволення. Так зосереджено, захоплено і запійно, наче це погана звичка. Хоча насправді — хороша


100 запитань дитині, на які їй буде цікаво відповідати, які дадуть батькам купу нової інформації і змусять задуматися.


💎1. Ненудні запитання замість «Як минув твій день?»


• Яка подія сьогодні була найцікавіша?
• Що нового ти дізнався за день?
• Що змусило тебе усміхнутися сьогодні?
• Хто зробив що-небудь смішне, веселе, дурне?
• Що здивувало тебе сьогодні?
• Чи допоміг ти кому-небудь?
• Хто-небудь зробив щось хороше для тебе?
• Ти сьогодні пишався собою? Через що?
• Тобі було сумно?
• Що сьогодні було складним або незрозумілим для тебе?
• У що ти грався сьогодні зі своїми друзями?
• З ким ти сидів сьогодні за обідом?
• З ким із однокласників ти хочеш дружити, але поки не дружиш?
• Хто з твоїх однокласників — твоя повна протилежність?
• Хто з виховательок або вчительок тобі подобається найбільше? А хто не дуже?
• Якби ти на один день став вчителем, чого б ти навчив своїх однокласників?
• Що-небудь тебе роздратувало?
• Хто-небудь в цей день вчинив з тобою несправедливо?
• Чи було щось, що тебе збентежило?
• З чим ти був не згоден сьогодні?
• Якби сьогоднішній день можна було прожити ще раз, що б ти зробив по-іншому?
• Що тобі не вдалося цього тижня? А що вдалося?

💎2. Запитання, що розвивають фантазію


• Якби з неба йшов дощ із їжі, то нехай що б це було?
• На якій тварині ти хотів би покататися: на слоні чи на жирафі?
• Якби ти міг перейменувати кольори, як би ти їх назвав?
• Якби наша кішка вміла розмовляти, що вона сказала б?
• Якби ти міг поставити запитання будь-якій дикій тварині, що ти запитав би?
• Якби у тебе була своя печера, що було б усередині?
• З чого можна побудувати стіну, яку неможливо зруйнувати?
• Яка тварина могла б добре керувати автомобілем?
• Яких винаходів не вистачає світові?
• Що було б, якби машина часу існувала?
• Як був би влаштований світ, якби люди не придумали гроші?
• Якби у тебе була чарівна паличка, які три бажання ти загадав би?

💎3. Запитання про дитину


• Які п’ять слів описують тебе найкраще?
• Що тобі подобається в собі? А що ні?
• Якби ти міг щось змінити в собі, що це було б?
• Якби на один день можна було стати кимось іншим, ким би ти став?
• Якби ти був супергероєм, якою силою ти володів би?
• Якби ти міг поїхати куди завгодно, куди ти поїхав би?
• Які звуки тобі подобаються?
• Чого дорослі про тебе не розуміють?
• Яким був найкращий комплімент, який тобі коли-небудь говорили?
• Яке заняття робить тебе щасливим?
• Яке свято ти любиш найбільше?
• Як ти дбаєш про інших людей?
• Що викликає в тебе ніжність?
• Що ти відчуваєш, коли я обіймаю тебе?
• Від чого ти можеш заплакати?
• Що змушує тебе злитися?
• Що тебе лякає?
• Що б ти більше хотів вміти: літати, як птах, або плавати, як риба?
• Якби у тебе був мільйон доларів, на що б ти його витратив?
• Якби у тебе було достатньо грошей, щоб не працювати, ти б працював чи ні?
• Якби ти відкрив власний магазин, що б там продавалося?
• Якби ти писав книгу, про що вона була б?
• Тобі подобається що-небудь дарувати іншим людям?
• Яким був би твій ідеальний день?
• Що ти вмієш робити такого, чого міг би навчити інших?
• Що ще ти хотів би навчитися?
• Яким був найщасливіший / найсумніший момент у твоєму житті?
• З усіх речей, які ти знаєш, що буде найнеобхіднішим в дорослому житті?
• Якби ти міг подорожувати в часі і побачив себе три роки тому, яку пораду ти собі дав би?
• Чим ти найбільше пишаєшся в житті?
• Хто з твоїх друзів тобі подобається найбільше? Чому?
• Що ти будеш робити, якщо хтось назве тебе негарним словом?
• Якби ти зараз виріс і став знаменитим, в чому б ти прославився?
• Чим ти можеш допомогти комусь вже сьогодні?
• Якби ти міг провести один день з якоюсь людиною, хто б це був і що б ви робили?

💎4. Запитання про життя і світобудову


• Що робить людину розумною?
• Як ти думаєш, що відчувають інші люди?
• Навіщо ходити в школу?
• Яким буде життя в майбутньому?
• Що б ти змінив в цьому світі, якби міг?
• Чи легко бути дитиною? А дорослим?
• Як дізнатися, що ти вже подорослішав?
• Дитина повинна поважати всіх дорослих?
• Чи потрібно завжди слухатися батьків?
• Чи можна карати дітей?
• Чи має право людина вкрасти їжу, якщо вмирає від голоду?
• Чи можна завжди робити те, що хочеться?
• Навіщо люди обманюють?
• Чи можна завжди говорити все, що думаєш?
• Чому люди розлучаються?
• Чому люди сваряться, хіба не можна обговорити все спокійно?
• Чому дорослі мало усміхаються?
• Чому люди курять, якщо це шкідливо?
• Що таке поганий і гарний настрій?
• Що треба робити в старості?
• Що таке душа і де вона розташована?
• Що таке любов?
• Як зрозуміти, що хтось тебе любить?
• Чи може любов тривати вічно?
• Що таке щастя?
• Чи можна завжди бути щасливим і ніколи не сумувати?
• Чи можна бути щасливим без грошей?
• Чому багаті люди не діляться грошима з бідними?
• Усі люди рівні?
• Чи можна вважати світ прекрасним, якщо в ньому є війни і голод?
• Чи можна обійтися без воєн?
• Чи є користь від проблем і труднощів?
• Чи можна відповісти грубістю людині, яка груба з тобою, чи потрібно залишатися ввічливим?
• Чи можна заздрити?
• Для чого потрібно мистецтво?
• Хто визначає, що красиво, а що ні?
• Чи потрібно приймати свою зовнішність такою, яка вона є?
• Якби можна було видати закон, якому всі на світі повинні підкорятися, яким би він був?
• Чи можемо ми міняти свою долю, чи вона вже визначена?
• Для чого ми живемо?

 З цих питань краще починати розмову, ніж з набридлого «Які оцінки ти отримав?».


Де тобі подобається гуляти на території школи? (Клас, стадіон, бібліотека, кафе, тощо). Куди ти за власним бажанням ніколи не ходиш?
Чого у школі не вистачає? Що б ти прибрав зі школи?
Якби ти був вчителем вашої школи, у якому класі ти б викладав? Який клас найтяжчий для педагогів?
Яка найбільш крута річ, яку ти сьогодні бачив?
Чому ти навчився сьогодні?
Який фільм нагадує твій сьогоднішній день?
Що цікавого ви сьогодні робили на перерві?
Що ти зміг зробити краще, ніж раніше?
Який урок тобі сподобався найбільше, а який — найменше?
Яку б ти обрав музику, щоб вона грала у школі у гучномовцях?
Якби ти читав вчительські думки, про що хотів би дізнатися? Думок про що саме ти не хотів би знати нізащо?
Якби про твій сьогоднішній день склали пісню, якою б вона була?
З ким тобі подобається працювати на уроці? З ким — ні?
Чого тобі слід більше робити у школі? Чого менше?
Які три речі, про які розповідали сьогодні однолітки, ти запам’ятав?
На яке запитання однокласників ти не став відповідати сьогодні? (або відповів)
Якби інопланетяни прилетіли до вашої школи, що б вони захотіли забрати з собою?
Хто тобі сьогодні допоміг? Кому допоміг ти?
Якби ти став невидимкою, що б ти робив у школі?
Якої частини дня ти чекаєш з нетерпінням? Якої — боїшся?
Що б ти хотів змінити у шкільному обіді?
Якби в тебе був лише один урок на день, який предмет ти б обрав?
Хто з твоїх однокласників може стати Президентом, мільйонером, хуліганом, актором, детективом?
Якби цей день був емоцією, яка б вона була?
Що про ваш клас, на твою думку, говорять вчителі в учительській?

Автор: Аліна Мірошнікова






⚓Хотите узнать как ребенок чувствует себя в классе?⠀

⚓ Этот тест поможет понять, какую позицию занимает ребенок и как ему помочь.⠀
С помощью несложного теста британского психолога (Pip Wilson) Вы самостоятельно сможете оценить эмоциональное состояние ребенка.

Следует объяснить ребенку, что каждого человечка необходимо обозначить как своего одноклассника. Так же он должен отметить себя на рисунке.
Разберем значение позиций:
Позиции 1, 3, 6, 7 - то он находится в состоянии преодоления определенных трудностей.
Позиция 2 - ребенок помогает другим.
Позиции 11, 12, 18 - у ребенка есть близкие друзья, с которыми он проводит много времени.
Позиция 19 - может быть положительной, так и отрицательной. Важно уточнить, что делает человечек. Он может помогать, или же бросать кого-то.
Позиция 4 - ребенка устраивает его положение в классе.
Позиция 5 - ребенок чувствует себя себя усталым, нет сил и желания на учебу.
Позиция 9 - основные увлечения ребенка - развлечения и отдых.
Позиция 8, 13, 21 - ребенок чувствует себя одиноким и отстраненным.
Позиция 10, 15 выбирают уверенные в себе дети.
Позиция 14 - ребенок находится в кризисном состоянии, ему нужна помощь взрослых.
Позиция 20 - говорит о завышенной самооценке и желании быть лидером.


Комментариев нет:

Отправить комментарий